zabawki i modele/NOREV 1:43
Rok 1962 przynosi sporo zmian w technologii i produkcji modeli NOREV. Poza opisanym, nowym typem kół francuski producent zaczyna stosować elementy wyposażenia wnętrza i oszklenia. Blaszane, tłoczone podwozia zostają zastąpione wykonanymi z plastiku, wyposażonymi w części naśladujące zawieszenie. Pod koniec lat 60. niektóre modele mają skręcane koła - patent podobny do tego jaki w swoich projektach stosuje np. Dinky Toys.
Na skutek błędu technologicznego w modelach produkowanych w opisywanym okresie pojawia się dość charakterystyczny, choć przykry dla kolekcjonerów przypadek: tworzywo zastosowane do produkcji opon i to, z którego wykonywane są kołpaki reagują ze sobą chemicznie! Prowadzi to do zniekształcenia kół w wielu modelach a czasem nawet do ich całkowitego zniszczenia. Problem odkształceń plastiku (prawdopodobnie już na etapie wyjmowania elementów modelu z formy) dotyczy w przypadku NOREVA także całych nadwozi, a szczególnie tych, które mają otwierane elementy. Drzwiczki, pokrywy silników pasują bardzo niedokładnie do powyginanych i naciągniętych karoserii, tworząc nieładne szpary. Stwarza to dodatkowe utrudnienie w poszukiwaniach starszych modeli: znalezienie egzemplarza w stanie "mint", nie porysowanego, bez uszkodzeń chromów i pourywanych detali to połowa sukcesu. Dobrze jest jeszcze upolować dany egzemplarz z dopasowanymi elementami ruchomymi i bez odkształceń tworzywa. Czasem graniczy to z cudem i wymaga sporej cierpliwości... (Dość długi czas szukałem np. Peugeota 404 Coupe numer 71. Do trudniejszych przypadków należą: Fiat 1500 Cabrio i Panhard 24BT. Nieczęsto też zdarza się Peugeot 204 z nie wygiętą maską silnika...)
powiększ ilustrację
powiększ ilustrację
powiększ ilustrację
powiększ ilustrację
artykuły
strona startowa wyślij e-mail do autora
1 2 3 4 5
zamknij ilustrację
prolog  aparaty telefoniczne  przyrządy i pomoce  zabawki i modele  magnetofony  literatura  foto galeria  Rzeszów w tle  kontakt