galeria oferta projekty kontakt


    Prezentowany Ty-2-810 to model z prywatnej "szopy" APM :-), wykonany w najwyższym standardzie i z zastosowaniem rozwiązań, które wykraczają nieco poza wykonanie w klasie II. Model posiada sterowanie analogowe i zbudowany jest w oparciu o części BR52 Guetzolda. Oryginalny silnik napędzający lokomotywę wymieniony został na Faulhabera - co znacznie podniosło kulturę pracy oraz właściwości trakcyjne (model porusza się płynnie i bardzo cicho...). Zastosowano oznaczenia Zarządu Krakowskiego i lokomotywowni Jasło.


Ty-2-810 SE 01

Ty-2-810 SE 02

Ty-2-810 SE 03

Ty-2-810 SE 04

Ty-2-810 SE 05

Ty-2-810 SE 06

    W tym egzemplarzu zastosowano eksperymentalne zasilanie bateryjne przednich latarni, niezależne od zasilania głównego. Dzięki takiemu rozwiązaniu - parowóz może mieć zapalone latarnie stojąc np. w gablocie... Z innych nietypowych rozwiązań można wymienić np. otwierane klapy skrzyń wodnych tendra oraz działający mechanizm otwierania (skala 1/87). Model posiada delikatnie wykonane ślady eksploatacji... Na fotografiach widać różne etapy budowy. Ze względu na pracochłonność przy wykonaniu - czas prac jest dość długi.


Ty-2-810 SE 07

Ty-2-810 SE 08

Ty-2-810 SE 09

Ty-2-810 SE 10

Ty-2-810 SE 11

Ty-2-810 SE 12

Ty-2-810 SE 13

Ty-2-810 SE 14


GALERIA |  OFERTA |  PROJEKTY |  KONTAKT |  START